5 essencials de la higiene bucodental per prevenir contagis de COVID-19

5 essencials de la higiene bucodental per prevenir contagis de COVID-19
1. EL RASPALLAT DE DENTS HA DE DURAR 3 MINUTS
A efectes pràctics poques vegades es pot complir, però caldria que ens raspalléssim les dents cada vegada que mengem. “Com que és difícil de portar a la pràctica, recomanem raspallar les dents com a mínim entre dues i tres vegades al dia, sobretot després dels grans àpats, dinar i sopar. És important anar a dormir amb les dents raspallades. Hi has de dedicar el temps suficient, estimat entre dos i tres minuts. És el temps mínim per poder netejar totes les superfícies de totes les dents (en tenim 32) i totes les cares de cada peça (la que dona a la llengua, la que dona a dalt i la que dona al llavi. Fins i tot utilitzant el fil dental.
2. ELS RASPALLS HAN D’ESTAR SEPARATS ELS UNS DELS ALTRES
No pot ser que a l’entorn familiar hi hagi el clàssic got on uns raspalls es toquen amb els altres. Això no seria correcte ni higiènic. Cal que els raspalls estiguin separats per garantir la no transmissió d’un a l’altre”. Si hi poses el capçal o caputxó pot ser una manera d’evitar que es toquin? “Si hi poses el caputxó el raspall ha d’estar sec perquè si no pot ser fins i tot contraproduent; al final és un niu de virus i bacteris.
3. CANVIAR EL RASPALL COM A MOLT CADA TRES MESOS
Hi ha gent que fa molta força quan raspalla, i és un error. Això fa que es gastin més aviat. No per fer més pressió netejarem millor. Canviar el raspall ajuda a garantir que el raspallat és efectiu i també ajuda a prevenir la propagació del virus.
4. SI S’HA TINGUT COVID O SI ES TÉ LA SOSPITA QUE S’HA TINGUT, CAL CANVIAR EL RASPALL DE DENTS
Si fas servir el raspall mentre estàs contagiat, quan passa la malaltia i has passat la quarantena, has de canviar de raspall per evitar tornar-te a ficar el virus a la boca.
5. NO S’HAN DE COMPARTIR RASPALLS MAI
Aquesta és una fórmula de transmissió dels virus i de qualsevol infecció.